Find us on Google+ VISUALIZING THE SOUND 2017 - culturale

VISUALIZING THE SOUND 2017

WASP Studios lansează prima serie de evenimente din cadrul proiectului Visualizing the Sound 2017 pe 25 octombrie, începând cu 20:00 la WASP Working Art Space and Production. Lecter-ul lui Călin Man și instalația Andreei Vladut vor fi primele evenimente prezentate.

Visualizing the Sound este un proiect cultural co-finanțat de AFCN – Administrația Fondului Cultural Național.

Acest proiect cultural este finanțat în cadrul Programului cultural București Oraș Participativ de catre Primaria Municipiului Bucuresti prin Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti ARCUB.

Curatori: Olivia Nițiș și Ciprian Ciuclea

Călin Man: random media // workshop / lecture
. despre kinema ikon.

atelierul kinema ikon este cunoscut pentru experimentele sale nesfârșite încă din 1970.
de fiecare dată când se ivește ocazia să prezint istoria grupului, nu pot să nu fac vorbire despre etape, media, context și mai ales despre mereu tânăra generație. povestea kinema ikon este o poveste rizomatică despre: film experimental, mixed media, hypermedia, hybrid media. (calin man)

//

Credit foto: Andreea Vlăduț

Andreea Vlăduț: Artificial lungs // Instalație

Artificial Lungs este un proiect în desfășurare, început în Decembrie 2016, în care Andreea prezintă publicului o experiență sinestezică a unei suflări gentile de vânt. Proiectul este focusat pe mișcarea naturală invizibilă a aerului și explorează forme și materiale ce reorganiezează fenomenul natural într-o aranjare senzorială a stimulilor auditivi, vizuali și estetici.
Obiectele sferice de sticlă, metal și ceramică umplu sala galeriei. Aranjamentul spațial și forma armonioasă amplifică fluxurile reciproce constitutive de aer în diferite tonuri.

Andreea Vlăduț s-a născut în Slatina, un oraș din sudul României. În 2013 s-a mutat în București pentru studii, unde a absolvit Universitatea Națională de Arte București în cadrul departamentului de grafică. Pe parcursul anilor de studii, prin intermediul bursei Erasmus, a studiat la Universitatea de Arte din Poznan, Polonia, unde a devenit interesată de sound-art și de relația sunet-spațiu, și a început să experimenteze în aceste domenii. După această perioada toate lucrările artistice ale Andreei, inclusiv diploma sa de licență Seconds in Value, au fost strâns legate de sunet și spațiu.
În Octombrie 2016, prin intermediul Erasmus-ului a reușit să obțină un internship ca și asistent laborant la Studioul de Spatial Activity, în cadrul Universitații de Arte din Poznan unde și-a continuat interesul si lucrul în sfera sound-art și a intervențiilor în spațiu.

//

Conceptul curatorial al proiectului Visualizing the Sound 2017
“Printr-o deschidere internațională, proiectul Visualizing the Sound a reușit de la prima ediție să activeze un segment insuficient explorat în zona multimedia inter și transdisciplinară a artei contemporane locale. Astfel, instalațiile de sunet și video au integrat variate dimensiuni tehnologice și performative, având loc o serie de transferuri de limbaj și concept la granița dintre sunet, imagine generată și construcție vizuală. În arhitectura sonoră a spațiilor de la WASP (white box și black box) au fost introduse noi soluții de creație audio-video de la muzica electroacustică, sisteme chinetice, sound performance, instalație imersivă, computer sound grafics, operă live, open sound-art software și bursa financiară, sound environment real și artificial. Visualising the Sound aduce laolaltă nu doar un public variat, ci și grupuri creative din diverse zone ale culturii audio-vizuale, compozitori, muzicieni, performeri, computer scientists, artiști vizuali, DJ și VJ, șamd.

Noua ediție a proiectului urmărește continuitatea acestui concept introducând o nouă provocare în relația dintre sunet și imagine, anume componenta light art.
Light art este o formă de artă cultivată începând cu modernismul și dezvoltarea urbană, însă predecesorii energiei electrice folosite în scop artistic au fost vitraliile catedralelor și templelor dependente de lumina naturală, artificiile din China secolului IX, și nu în ultimul rând teatrul cu umbre descris de Platon în Alegoria Peșterii. O serie de curente s-au născut în jurul luminii precum Op Art, Neon Art, Kinetic Art și Lumino Kinetic Art. Arta contemporană juxtapune tot mai des tehnologiile media care presupun ca implicită lumina, precum arta video, fotografia, instalația multimedia, proiecția și 3D mapping, însă utilizarea luminii ca mediu artistic mută accentul de la instrument la creație vizuală și mesaj artistic.

Într-o zonă a precarității economice relația dintre artă și tehnologie se confruntă cu limite serioase de dezvoltare cu toate că sistemele capitaliste se folosesc la maximum de oportunitățile tehnologice pentru profit și entertainment. Totodată acolo unde există resurse tehnologice minime creația tehnologică se dezvoltă prin prisma imaginației și a unor opțiuni auto-sustenabile și procese de tip DIY (do it yourself/făcută de tine). Susținerea dezvoltării tehnologice inclusiv în mediul artistic este importantă pentru trecerea unor noi granițe creative cu profund impact la nivelul dinamicii societății contemporane. Aici nu ne referim doar la impactul social direct asupra comunitățior defavorizate (precum Little Sun, proiectul artistului Olafur Eliasson și inginerului Frederik Ottesenand dedicat unei forme de energie sustenabilă și accesibilă tuturor), ci și la impactul asupra dezvoltării comunităților artistice și a valorizării muncii creative.
Visualising the Sound urmărește realizarea unor instalații de sunet, imagine și lumină încurajând folosirea soluțiilor alternative, soluțiilor proprii în relație cu tehnologia disponibilă din spațiile puse la dispoziția artiștilor. Este un proiect care urmărește să diversifice perspectivele asupra creației contemporane mizând pe colaborări inter și transdisciplinare și pe dezvoltarea imaginativă cu resurse minime a artei cu componente tehnologice. Ediția curentă pune accent pe light art, o componentă cu propriile sale dimensiuni în procesul de vizualizare a sunetului.“

Leave a Comment

VISUALIZING THE SOUND 2017