Find us on Google+ Optimizare motoare cautare - internet stuff

Optimizare motoare cautare

Optimizare motoare cautare

– este un termen care apare tot mai des in cautarile Google, ceea ce presupune ca multa lume a inceput sa priceapa ca e bine ca afacerea proprie sa apara pe primele locuri in rezultatele motoarelor de cautare pe internet. Usor de zis, dar mai greu de facut in majoritatea cazurilor, fiindca in ultima perioada competitia online a devenit acerba in majoritatea domeniilor.

Articolul de fata isi propune sa ofere un ghid orientativ pentru o promovare eficienta a oricarui website, indiferent de nisa din care face parte. Ce trebuie sa intelegeti este ca:

Nu aveti nevoie de firme de specialitate pentru a va optimiza website-ul!

Pentru o corecta optimizare motoare cautare, in special optimizarea pentru Google, este necesar sa intelegem (la nivel basic) cum functioneaza un motor de cautare, si in functie de ce criterii stabileste ierarhia paginilor afisate in rezultatele cautarilor.

1 – numele domeniului (sau URL-ul paginii de optimizat) – IMPORTANT
– URL-urile trebuie sa contina expresia pentru care se doreste optimizarea website/pagina

2 – titlul paginii (pagina principala(domeniul) sau titlul paginii de optimizat) – FOARTE IMPORTANT

3 – continutul paginii de optimizat  – FOARTE IMPORTANT
– paginile trebuie sa contina mimin 400-500 cuvinte, expresia cheie pentru care doriti ca website-ul sa fie optimizat, trebuie sa apara in text in primul paragraf si in ultimul paragraf, si inca de 1-2 ori in continutul articolului.

4 – linkurile externe catre pagina(website) – FOARTE IMPORTANT
– linkurile externe sunt acele trimiteri de pe alte website-uri, catre pagina de optimizat. Campaniile de link-building au devenit din ce in ce mai dificile, datorita politicilor Google de a penaliza vanzarea si cumpararea de linkuri, precum si penalizarea link-exchange in exces. Link exchange inseamna un schimb de linkuri cu un alt website.
Cea mai eficienta solutie pentru link building este abonarea la un serviciu specializat in publicarea unor scurte articole, cum ar fi Linkvana sau BMR. Ambele au un portofoliu de zeci de mii de websites pe care va puteti publica articolele, au o autoritate destul de mare, si nu sunt penalizate de Google.
Combinarea celor de mai sus cu: publicarea unor articole in directoarele de articole, ca Ezine sau Goarticles, utilizarea bookmarking-ului si a RSS feeds, precum si crearea unei pagini Squidoo (toate cu linkuri spre website-ul sau pagina pe care doriti s-o optimizati), constituie SUCCES GARANTAT in optimizare motoare cautare.

5 – un webhosting de calitate – IMPORTANT
– accesibilitatea website-ului este un factor important in optimizare, si nu numai. Un website care este frecvent inaccesibil nu va creste in importanta pentru motoarele de cautare, si va dauna si afacerii in sine. Nu va lasati inselati de zvonurile referitoare la locatia serverului. Pentru un website mic spre mediu (2-3 mii de vizitatori/zi), un hosting decent la Hostgator sau Inmotion e la fel de bun ca orice hosting din Romania, mult mai profesionist si MULT mai ieftin.

Resurse pentru optimizare motoare cautare

*

Servicii Link Building profesionale

Linkvana – accepta si website-uri cu continut in limba romana, cu rezultate foarte bune – recomandat

BMR – accepta doar websites cu continut in engleza

*

Softuri management SEO

SEO Power Suite – management profesional pentru campanii de link building, monitorizare ranking, monitorizare backlinking competitie, modul optimizare on-site etc- recomandat

Directoare articole

http://ezinearticles.com/ – recomandat
http://www.goarticles.com/
http://www.articlesbase.com/
http://www.articledashboard.com/

RSS Feeds
http://www.rssmicro.com/
http://www.feedsee.com/
Sfat important: pentru succes rapid in oricare optimizare motoare cautare, publicati continut de calitate!

 

18 Comments

  1. Ajuta Copii spune:

    Extrem articolul! Punctul 5 trebuia pus primul pentru ca e cel mai important factor de care trebuie tinut cont cand dai drumul la un website nou. Eu am avut un website al carui load time era maricel si nu am fost acceptat nici macar la Google Adsense pentru ca timpul de incarcare era prea mare…

  2. Rhodiolin spune:

    Foarte bun si interesant articolul! Sunt multe de invatat. Continutul de calitate e no. 1.

    • Ajuta Copii spune:

      Corect, daca ai continut de calitate si mai sti si cu promovarea, esti tare. Dar trebuie sa sti si ce continut sa bagi pentru ca daca bagi un continut de calitate, dar care nu intereseaza pe nimeni, nu o sa ai nici un vizitator, cat de promovat o fi el…

  3. Daniela spune:

    Un articol ce trebuie luat in seama de fiecare om care vrea sa isi deschida un site sau un blog.

    • Ajuta Copii spune:

      Da, intradevar, dar nu sunt singurele chestii de tinut cont. Sunt foarte multe alte chestii care intervin si trebuie tinut minte ca nu s-a stiut si nici nu o sa se stie nimic sigur niciodata in SEO.

  4. DrGs spune:

    Daca doriti o lista a directoarelor complete, incercati dirpedia.ro. Au o lista a celor mai bune directoare romanesti, iar daca va inscrieti site-ul in primele 100 macar, succesul este garantat. Recomand 3 dintre ele pentru ca dau link-uri de pe toate paginile: Santamia, Webdirectory Top si Looker

    • Ajuta Copii spune:

      Din lista de ~570 de pe dirpedia, doar vreo ~200 sunt bune, restul inactive, cer link inapoi samd…

  5. Adidasi Originali spune:

    dap foarte buna rticoluld esi sunt mai multe site-uri care accepta articole dar sa fie de calitate , cat despre lista de directoare de pe drpedia va recomand lista dar va mai recomand sa va uitati care dintre ele sunt do fallow 😛

  6. Laurentiu spune:

    Optimizarea probabil ca o faci si de unul singur, citind, incercand diverse metode, insa fara o investitie majora si facuta cu cap, sau mai bine spus, fara serviciile unei firme sau a unei persoane specializata, nu o sa depasesti niciodata concurenta (mai ales daca ai concurenta serioasa pe nisa ta).

    • EasyGoing spune:

      E posibil, “articolul te invata, dar nu te face mai destept”. 😉

    • Ajuta Copii spune:

      Laurentiu, depinde foarte mult de experienta si de imaginatia celui care face SEO. Poti sa depasesti si competitori seriosi, in timp mai indelungat intradevar, daca sti ce si cum.

      • Laurentiu spune:

        Nu vad sensul cuvantului ‘imaginatie’ aici 🙂 In seo exista doar ‘stiinta’ si experienta. Imaginatia o regasim in alte meserii.

        • Ajuta Copii spune:

          “Stiinta” aia de care zici tu nu e niciodata exacta in SEO. Google nu o sa dezvaluie niciodata acea “stiinta” exacta de SEO.

  7. Invitatii de nunta spune:

    Directoarele recomandate de tine au serverele in strainatate. Pentru ca link-urile postate intr-un director sa fie importante pentru un motor de cautare, serverul directorului trebuie sa fie in aceeasi tara ca si site-ul pentru care postezi un anumit link.

    • Ajuta Copii spune:

      Arata-mi si mie unde zice asta. O fi zis Matt Cutts asta si am sarit eu peste…
      Daca cineva are blog pe .com (international) si scrie despre tine, de ce nu ar tine cont Google de link? E un link natural, ne fortat, ne nimic… Poate gresesc.

    • EasyGoing spune:

      N-are nicio importanta locatia serverului de pe care se primeste link, PR este important. Factorul geografic este de luat in seama doar cand e vorba de filtrarea rezultatelor intoarse de Google la cautare, si atunci setezi pentru website-ul tau, in Webmaster Tools, zona geografica (daca ai domeniu .com, .net etc). Daca ai .ro esti asignat automat la Romania.

  8. Invitatii de nunta spune:

    In rest, articolul a fost unul de nota 10, cu multe sfaturi utile pentru cei care incearca sa faca SEO de unii singuri.Multumim!

Optimizare motoare cautare